SKOGSBARN

mina fotograferingar | en fotoblogg

musik

Kategori: Allmänt

har nattat alla djuren och städat upp i rummet och känner inte för att sova så blir ett inlägg om musik tänkte jag.
kommer skriva 10 av mina favorit artister/band och några favo låtar från dom. och ursäkta om det blir stavfel
(skulle postas igår kväll men somnade medans jag skrev den)
1.

first aid kit

dessa orginella sötnosar har jag och min mamma fastnat för. tycker deras låtar är så mystiska och speciella. dom sjunger med sina instrument.
favorit låtar från dom (nuvarande favoriter)
 
* wolf
* lions roar
* shatterd & hollowed
* the bell
 
2.

porter robinson

började lyssna på honom för ett tag sen. han gör inspererande låtar åt electro hålet eller nå. vet inte om det är han som sjunger.
favorit låtarna
 
* divinity
* lionhearted
* sad machine
* years of war
 
3.

ron pope

vet att han är lite "ute" eller "gamal" men jag bara älskar hans låtar, så mysiga och vakra texter.
favo låtar
 
* a drop in the ocean
* wherever  you go
* one grain of sand
 
4.
 

KYGO

 
kygo är så himla bra! as mysiga låtar som iallafall jag aldrig tröttnar på.
favorit låtarna
 
* stole the show
* cut your teeth
* firestone
 
5.
 

troye sivan

 
 
så mycket sommar minnen. gör jätte bra låtar!
 
favorit låtar
 
* happy little pill
* the fault in our stars
* touch
* fun
* gasoline
 
6.
 

adna

 
inte så känd men hon vet hur man skriver låtar och sjunger
 
favolåtar
 
* night
* run, lucifer
* the prettiest
* thank god for sending demons
 
7.
 

nightwish

dom gör jätte cool musik. dom har olika tjej sångare ibland.
 
favolåtar
 
* turn loose the mermaids
* wish i had an angel
* story time
 
(dom har typ 100 fler bra låtar)
 
8.
 

hozier

en av mina absoluta favoriter. han gör otroligt bra låtar
 
favolåtar
 
* take me to church
* arsonist's lullabye
* cherry wine
 
9. 
 

florence + machine

gör spännande låtar, vet inte vem av dom som sjunger.
 
favolåtar
 
* what kind of man
* spectrum
* breath of life
 
10.
 

the script

vem gillar inte dom. as bra
 
favolåtar
 
* superheroes
* if you could see me now
* for the first time
* flares
 
det var några, finns säkert 50 fler men
 

hörs